Παρ΄ όλες τις πολύ σημαντικές μέχρι τώρα προσπάθειες, το ενδο-περιφερειακό μεταφορικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας εξακολουθεί να παρουσιάζει ελλείψεις και αδυναμίες, οι οποίες είναι δυνατό να εμποδίσουν την ολοκλήρωση του διεθνούς μεταφορικού κόμβου που δημιουργείται στην περιοχή λόγω της τομής των δύο κεντρικών αξόνων (Β-Ν και Εγνατία Οδός) και της σύμπτωσης με το λιμάνι και με το διεθνές αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης.
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει προχωρήσει σε ενδελεχή χωροταξικό σχεδιασμό των προτεραιοτήτων της για το περιφερειακής εμβέλειας οδικό δίκτυο και έχει εντοπίσει τα αναγκαία σημεία παρέμβασης:
Βελτίωση της σύνδεσης με τη Θεσσαλονίκη των μεγάλων αστικών κέντρων της Περιφέρειας
Βελτίωση των εναλλακτικών ως προς την Εγνατία Οδό δια-περιφερειακών συνδέσεων (με Δυτική Μακεδονία μέσω Εδεσσας, με Ανατολική Μακεδονία - Θράκη μέσω Σερρών)
Συμπλήρωση - βελτίωση άλλων ανεπαρκών σήμερα δια-νομαρχιακών συνδέσεων.
Αναγκαίες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο για διευθέτηση των κόμβων οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου και στον εκσυγχρονισμό του άξονα Δ-Α από Θεσσαλονίκη προς Ανατολική Μακεδονία - Θράκη.
Συμπλήρωση και βελτίωση άλλων υποδομών εμπορευματικών μεταφορών.
Στην υλοποίηση του μέτρου εμπλέκονται το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, η ΑΕ Εγνατία Οδός, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, η ΑΕ ΟΣΕ, η ΑΕ ΕΡΓΟΣΕ, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α΄και Β΄ βαθμού της ΠΚΜ, κ.λπ.
Οι δράσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Κεντρικής Μακεδονίας συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ: Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων
Ευρωπαϊκή Ένωση Ευρωπαϊκή Επιτροπή
108992 χρήστες σε
5484503 επισκέψεις έχουν ζητήσει
615483 σελίδες