pepkm logo
pepkm logo
 
none
box_t_l_c Επιχειρησιακό Πρόγραμμα box_t_r_c
none

   
ΜΕΤΡΟ 1.6: Διαμόρφωση της Θεσσαλονίκης σε διεθνή μεταφορικό κόμβο
Α. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΡΟΥ:
Β. ΣΤΟΧΟΙ - ΤΥΠΟΙ ΔΡΑΣΕΩΝ:
Γ. ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ:
Δ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ:
Ε. ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ:

Α. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ - ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕΤΡΟΥ:

Για να επιτευχθούν οι στόχοι βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των περιφερειών θα πρέπει να προωθηθούν στις περιφέρειες κατάλληλες συνθήκες υποδομών. Ένα σημαντικό κεφάλαιο αποτελούν οι υποδομές μεταφορών. Αποτελεσματικά δίκτυα και συστήματα μεταφορών καλούνται να διαδραματίσουν ένα συστατικό ρόλο στη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης. Οι επενδύσεις για τις βελτιώσεις των μεταφορών θα πρέπει να αποσκοπούν στη μείωση των μεταφορικών εξόδων, στη μείωση της συμφόρησης και στη μείωση του χρόνου ταξιδιού όπως επίσης και στην αύξηση της χωρητικότητας των δικτύων, στη βελτιστοποίηση της απόδοσης και στη μεγιστοποίηση της ποιότητας των υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας.  Οι προτεραιότητες στις επενδύσεις για τις μεταφορές θα πρέπει επίσης να συμβάλουν στην αποδοτικότητα, στην προσπελασιμότητα και τη βιωσιμότητά τους.

Ειδική μνεία γίνεται για τη σημασία της Θεσσαλονίκης ως βασικής θαλάσσιας πύλης των Βαλκανίων, κυρίως λόγω της γεωγραφικής της θέσης και της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης.  Έντονη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν οι διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, καθώς επίσης και το εμπόριο.  Από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το 1994 διακινήθηκαν 1.113.000 επιβάτες και εκφορτώθηκαν 11.735 τόνοι εμπορευμάτων.

Η υλοποίηση μίας σειράς συμφωνημένων έργων μεταφορικής υποδομής, θα συγκροτήσει περί τη Θεσσαλονίκη έναν «αστερία δικτύων», που θα επιτύχει την οριστική διαμόρφωση της σε κέντρο και κύρια «πύλη» του βαλκανικού γεω-οικονομικού χώρου.  Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ήδη έχουν εκτελεστεί σημαντικά έργα στα πλαίσια του Α΄και Β΄ ΚΠΣ και υπάρχει ανάγκη ολοκλήρωσής τους.

Κορυφή
Β. ΣΤΟΧΟΙ - ΤΥΠΟΙ ΔΡΑΣΕΩΝ:

Το μέτρο έχει στόχο να ενισχύσει τη θέση της Θεσσαλονίκης ως διεθνή μεταφορικό και επικοινωνιακό κόμβο, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματά της, βελτιώνοντας τις υπάρχουσες υποδομές. Προβλέπονται τύποι δράσεων όπως:

  • Συμπλήρωση των συνδέσεων των γειτονικών αστικών κέντρων με ΠΑΘΕ / Εγνατία,
  • Συγκοινωνιακές και κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Θεσσαλονίκης.
  • Βελτίωση των υποδομών του λιμένα Θεσσαλονίκης.  
  • Επεμβάσεις εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου 
Κορυφή
Γ. ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ:

Άμεσα ωφελούμενοι από τις δράσεις του μέτρου είναι οι επιχειρήσεις του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στους κλάδους μεταφορών και διαμετακόμισης. Δευτερογενώς ωφελείται ο πληθυσμός των μεγάλων αστικών κέντρων της περιοχής.

Κορυφή
Δ. ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΒΑΡΥΤΗΤΑ:

Η χρηματοδοτική βαρύτητα του μέτρου εκτιμάται σε 54,6% της δημόσιας δαπάνης του Αξονα.

Κορυφή
Ε. ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ - ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ:

Στην υλοποίηση του μέτρου θα εμπλακούν: το Υ.ΠΕ.ΧΩ.ΔΕ, το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών, η ΑΕ ΕΡΓOΣΕ, η ΑΕ ΟΣΕ, η ΑΕ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ, ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης κ.λπ.

Κορυφή
  Αρχική Σελίδα
  Χρήσιμες Διευθύνσεις
  Ανακοινώσεις
  Δελτία τύπου
  Συχνές ερωτήσεις
  Help Desk
  Επικοινωνήστε μαζί μας
Αναζήτηση

Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς (ΕΣΠΑ)
INTERREG
Ηλεκτρονική υποβολή δελτίων
Help Desk
Ποιες ευκαιρίες μου δίνονται
grflag
Ελληνική Δημοκρατία
Οι δράσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος Κεντρικής Μακεδονίας συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους και από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ: Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Προσανατολισμού και Εγγυήσεων
   
Ευρωπαϊκή Ένωση
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
euflag
 
 
108992 χρήστες σε   5484503 επισκέψεις έχουν ζητήσει 615483 σελίδες