this is the top1
















ΤΙΤΛΟΣ:
Διακρατικό Forum Καλών Πρακτικών επικοινωνίας προς το ευρύ κοινό
ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ:
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΑΠΑΝΗ: 94.942 €
ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: ΕΤΠΑ
ΤΟΜΕΑΣ:  ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ
ΝΟΜΟΣ:  ΕΡΓΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ
MPEG Δείτε το Video
docs Δειτε το υλικό τεκμηρίωσης











Είμαστε στον αέρα !
Διακρατικό Forum Καλών Πρακτικών επικοινωνίας

Στις 10 Απριλίου 2008, η Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας διοργάνωσε στη Θεσσαλονίκη, στο Συνεδριακό Κέντρο Polis, διακρατικό Forum «καλών πρακτικών» επικοινωνίας των αναπτυξιακών προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στην εκδήλωση συμμετείχαν υπεύθυνοι δημοσιότητας και πληροφόρησης από το σύνολο σχεδόν των Διαχειριστικών Αρχών του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης στην Ελλάδα, εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ανώτερα στελέχη του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, εκπρόσωποι διαφημιστικών εταιρειών και εταιρειών ερευνών από όλη τη χώρα, καθώς και στελέχη του δικτύου δημοσιότητας των τελικών δικαιούχων του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας. Ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία προσέδωσε η συμμετοχή υπευθύνων πληροφόρησης και επικοινωνίας Διαχειριστικών Αρχών και υπηρεσιών από άλλα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Τσεχία, η Βουλγαρία, η Μάλτα, η Ουγγαρία και η Αυστρία.

Οι εισηγήσεις και οι εργασίες της εκδήλωσης αποτέλεσαν πηγή αναζήτησης και προβληματισμού πάνω σε τρία βασικά ζητήματα, που αφορούν την επικοινωνία προς το ευρύ κοινό:

Α) Ποιο είναι ή θα έπρεπε να είναι το μήνυμα (και το ύφος) της επικοινωνίας, ώστε αυτό να διεισδύσει, να φτάσει το στόχο του.

Β) Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επικοινωνία. Τα χαρακτηριστικά του κοινού-στόχου και οι διαθέσεις του απέναντι στα μηνύματα πρέπει αναμφισβήτητα να είναι γνωστά για να μπορέσουν αυτά να διεισδύσουν, να το επηρεάσουν, και να του εμπνεύσουν εμπιστοσύνη ώστε να τοποθετηθεί θετικά απέναντί τους.

Γ) Με ποιον τρόπο η συνεργασία μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, μεταξύ δηλαδή του εργοδότη και της διαφημιστικής εταιρείας, μπορεί και πρέπει να βελτιωθεί ώστε να προκύψει εν τέλει μία «καλή πρακτική» επικοινωνίας.

Κατά την απογευματινή ενότητα του Forum, οι πάνω από διακόσιοι σύνεδροι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν παρουσιάσεις «καλών πρακτικών» επικοινωνίας από τέσσερις διαφορετικές χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Αυστρία, Γαλλία, Ισπανία και Ελλάδα.

Η ανταλλαγή εμπειριών σε θέματα και προϊόντα επικοινωνίας συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων προς το ευρύ κοινό - που ήταν και η πεμπτουσία της εκδήλωσης - κορυφώθηκε με τη λειτουργία έκθεσης με «καλές πρακτικές» από το σύνολο των Προγραμμάτων της χώρας και από πλήθος χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η οργάνωση τέτοιας εκδήλωσης έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, ενώ η κατά γενική ομολογία εντυπωσιακή διεθνής έκθεση αντικειμένων και προϊόντων επικοινωνίας αποτέλεσε χώρο ώσμωσης και προβληματισμού και έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους συμμετέχοντες να αποκομίσουν πλούσιες εμπειρίες στον τομέα ευθύνης τους.

Τέλος, το στοιχείο που προσδίδει ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία στην ενέργεια - και στο οποίο οφείλεται εν πολλοίς η επιτυχία της εκδήλωσης - είναι η ενεργοποίηση - με μαζική ανταπόκριση και επιτυχία - 3 διαφορετικών ειδών δικτύων: εκείνου των υπευθύνων δημοσιότητας της χώρας, εκείνου των υπευθύνων δημοσιότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο (Inform) και εκείνου των αρμοδίων σε θέματα πληροφόρησης και δημοσιότητας των τελικών δικαιούχων του ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας.

European UnionΕυρωπαϊκή Ένωση
Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Επιστροφή